V okviru projekta Unesco in sodelovanja z vrtcem Mornarček Piran smo se sprehodili v preteklost in spoznali legendo o zmaju Kaču, ki je nekoč prebival v votlini pod Gradom na Goričkem. Grad Grad velja za največji grad na Slovenskem. Po legendi ima 365 sob. Grajsko poslopje obdaja velik park s številnimi drevesi, na grajskem dvorišču pa iz globine Zemlje vrejo energije, ki jih večina čuti kot toploto ali mravljince. Z gradom je povezanih nekaj legend, najbolj znana je legenda o zmaju Kaču, katero so pri dejavnosti Knjigobube spoznali tudi učenci 1. in 2. razreda. Legenda govori o zmaju Kaču, ki je imel na glavi lepo krono. Vsako jutro si je privoščil kopel v grajskem ribniku. Nekega jutra je krono opazil grof in si jo zaželel. Tistemu, ki dobi krono, je obljubil svojo hčer za ženo. Zmaj Kač je veljal za nepremagljivega, vendar se je nekega dne mlad fant odločil, da vseeno poskusi dobiti krono. Zajahal je konja in v trenutku zmajeve nepazljivosti pograbil krono. Zmaj se je pognal za njim, da bi dobil krono nazaj, a se je na grajskem dvorišču zaletel v železna vrata, ki so jih spustili, ko je mladenič vzel krono. Za zmaja je bil udarec usoden, saj je pred vrati obležal mrtev. Grof je tako dobil krono in jo tako dobro skril, da je še dandanes ni nihče mogel najti. Z učenci smo najprej prebrali legendo. Nekateri učenci so rekli, da so za krono že slišali, spet drugim je bila legenda popolnoma neznana. Z učenci smo se pogovorili o legendi, nato pa ob fotografijah predstavili zunanjost in notranjost gradu. Učenci so bili navdušeni nad njegovo obliko in nad tem, da bi lahko bila v eni izmed sob skrita krona in da v gradu v današnjem času potekajo tudi poroke. V nadaljevanju si je vsak učenec izdelal krono s tršega papirja in narisal zmaja po svoji domišljiji. Risbe smo razstavili na panoju, krone pa so si učenci odnesli domov. Učenci so bili nad legendo in ustvarjanjem vidno navdušeni, nekateri so rekli, da bodo staršem predlagali, da bi skupaj šli poiskat krono. Želimo jim vso srečo.
S pravljico skozi čas
(Visited 120 times, 1 visits today)